Przed nami cztery wieczory z tańcem współczesnym w roli głównej!
We wrześniu Nowohuckie Centrum Kultury proponuje podróż w głąb ludzkiej osobowości w eschatologicznym aspekcie, ze Stachurą i Moniuszką w tle, albo rozważania na temat szaleństwa wywołanego atomową zagładą. W październiku z kolei zaprasza w świat marzeń i idei, odmienności i konformizmu, autorską interpretację opery Carmen Georges Bizeta albo wyprawę w rejony znajdujące się między snem a jawą.
PROGRAM:
22 września (środa), g. 20.00
FABULA RASA - Polski Teatr Tańca
Od pierwszej sekundy spektaklu wyruszamy w niepokojącą, hipnotyczną podróż w głąb osobowości człowieka, która ulega zagładzie, aby odrodzić się w perspektywie metafizycznej. Punktem zwrotnym jest moment przejścia granicy dwóch światów – doczesności i wieczności. Maciej Kuźmiński, twórca nagradzany w Polsce i za granicą, portretując kondycję jednostki i współczesnego społeczeństwa, sięga po pozornie odległe inspiracje – szkic literacki jednego z polskich „twórców przeklętych” Edwarda Stachury oraz nacechowaną narodowo muzykę Stanisława Moniuszki. Spektakl prezentowany w ramach Polskiej Sieci Tańca.
- choreografia, koncepcja – Maciej Kuźmiński
bilety - 35zł/25zł
29 września (środa), g. 19.00
MANHATTAN - Dominika Wiak, Daniela Komędera-Miśkiewicz
Czy człowiek jest w stanie powstrzymać się przed użyciem tego, co potrafi wyprodukować? Amerykański Projekt Manhattan miał na celu konstrukcję pierwszej broni atomowej, która miała przynieść wielkie zniszczenia i jednocześnie zakończyć wojnę. Zrzucenie bomby Little Boy na Hiroszimę było przerażającym przykładem działań człowieka demonstrującym, że sposobem na pojednanie jest zwiększenie przemocy. Myślenie apokaliptyczne przestaje być szaleństwem, a staje się codziennością. Możemy się zniszczyć albo pokochać.
- koncepcja, choreografia, wykonanie - Dominika Wiak, Daniela Komędera-Miśkiewicz
- muzyka - Aleksander Wnuk, Michał Lazar
- gość specjalny – Fryderyk Liber
bilety - 35zł/25zł
12 października (wtorek), g. 19.00
INTERCEPTED/PRZECHWYCONE - Kielecki Teatr Tańca
Spektakl porusza temat spełnienia, samorealizacji i drogi do celów jakim są nasze marzenia, idee, pasje. Jak zachować indywidualność i swoje potrzeby wobec przeciwności losu, presji, oczekiwań i zbiegów okoliczności, które PRZECHWYTUJĄ nas w drodze do celu i kierują na inne tory. Choreograf stawia trudne pytania. Czy jesteś w stanie wytrwać w dążeniu do marzeń i pasji? Czy mimo przeciwności losu wracasz na swoją indywidualną ścieżkę, czy też dajesz się przechwycić?
- choreografia - Wojciech Mochniej
CARME(N)LOVE - Kielecki Teatr Tańca
Autorska interpretacja opery Carmen Georges Bizeta. Opowieść o prawdziwej Femme fatale - kobiecie złej, okrutnej, nieszczęśliwej, wolnej, targanej różnymi uczuciami: złością i nienawiścią, a jednocześnie miłością i ogromnym pożądaniem. Czy Carmen znała prawdziwą miłość? Czy potrafiła kochać? Czy była postacią zupełnie negatywną? Być może nie umiała się odnaleźć w otaczającej ją rzeczywistości, a miłość, której tak pragnęła, nie zaspokoiła jej oczekiwań. Doskonale opisuje ten typ kobiety Charles Baudelaire w „Kwiatach zła”, przedstawiając ją jako demona, ofiarę rzeczywistości i wielki umysł poszukujący nieskończoności.
- choreografia - Małgorzata Ziółkowska
bilet – 35/25 zł
15 października (piątek), g. 19.00, Studio KCC
REAL LOVE - Teatr Tańca ZAWIROWANIA
Misterium narodzin, przemijania i śmierci w wykonaniu trzech kobiet w różnym wieku. Czym jest dla nich prawdziwa miłość? Być może jest nią uczucie jakim darzy matka swoje dziecko. Jak czuje się kobieta będąc matką? Co czuje, kiedy ktoś z jej bliskich umiera? Miłość i śmierć, to dwa wątki, które pojawiają się w tym spektaklu ustawicznie i oddziaływają na siebie. „Real Love” to forma choreograficznego wiersza, przepełnionego poetycką symboliką oraz znaczeniami z pogranicza metafizyki.
- choreografia - Daniela Abreu
LULLABY FOR THE RESTLESS - Aleksandra Krajewska
Ten spektakl to podróż wątpiącego umysłu i myśli zakłócającej spokój. Tutaj, pomiędzy snem a rzeczywistością, czas płynie inaczej. Brutalna fizyczność spotyka się tu z delikatnością, uwypuklając emocje, konflikty, wątpliwości, oczekiwania i marzenia, które okupują przestrzeń z tyłu głowy.
- choreografia, taniec – Aleksandra Krajewska
bilet – 35/25 zł