W ramach lutowych spotkań Salonu Literackiego odbędzie się spotkanie autorskie z Anną Pituch-Noworolską.
Anna Pituch-Noworolska – z zawodu lekarz, pediatra i immunolog. Pisze od czasów szkoły średniej, ale debiutowała dopiero w 2006 tomem poezji Bukiety czasu. Później opublikowała tomy poetyckie Gotyk (2007), Jesienny księżyc (2009), Wiersze rozsypane (2012), Skrzynia pełna wiatru (2015), Portret z magnolią (2017), Krajobrazy dni (2021). Swoje próby prozatorskie wydała w formie krótkich opowiadań Gobeliny (2011). Jej poezja jest refleksyjna, opisująca przyrodę i ludzkie istnienie w przyrodzie, nieuchronność przemijania, emocje, tęsknoty i marzenia. Nie mówi o sobie, że jest poetą czy prozaikiem określa siebie jako człowieka, który pisze. Opracowała kilka scenariuszy spektakli poetyckich (Hiszpańskie tango, Poezja w podróży, Walentynki – miłość kobieca i męska w utworach poetów, Z poezją przez lato, Walentynki – własne wiersze miłosne, Walentynki – miłość we dwoje, Cyprian Kamil Norwid – moralista wizjoner, Kwiaty w poezji, Słońce w kropki rosy) wystawionych w Klubie Dziennikarzy Pod Gruszką, w filii Biblioteki Kraków, w czasie Międzynarodowych Targów Książki.
Równolegle do poezji pisze opowiadania publikowane regularnie w „Literacie Krakowskim”. Za opowiadania związane z zawodem lekarza otrzymała nagrody: I w dziedzinie prozy w konkursie: Przychodzi wena do lekarza (2019) oraz dwukrotnie wyróżnienia w konkursie Puls słowa (2017, 2022).
Jest członkiem Związku Literatów Polskich i Unii Polskich Pisarzy Lekarzy (UPPL). Od 2015 roku prowadzi warsztaty twórcze dla stowarzyszenia „Otwórzcie drzwi” działającego na rzecz rozwoju psychiatrii i opieki środowiskowej. W tym czasie powstały toniki poezji i spektakle poetyckie złożone z utworów poetyckich i prozatorskich pisanych przez osoby dotknięte chorobą psychiczną.
Jej zainteresowania krążą wokół historii sztuki, fotografii i podróży. Zafascynował ją okres średniowiecza, jego kultura, architektura, historia i sztuka. Podróżowała po Europie, Stanach Zjednoczonych i Australii.