Muzeum Manggha zaprasza na pierwszą z serii wystaw z japońskiego zbioru Feliksa „Mangghi” Jasieńskiego (1861–1929), jednego z największych polskich kolekcjonerów i mecenasów sztuki. Towarzyszy ona wystawie Watanabego Seiteia.
Kolekcja Jasieńskiego liczy ponad 15 tysięcy eksponatów, gromadzi znakomite dzieła sztuki polskiego modernizmu (obrazy Malczewskiego, Wyspiańskiego, Podkowińskiego, Pankiewicza, Wyczółkowskiego, Weissa, Boznańskiej, Stanisławskiego, Ślewińskiego i innych); europejskiej grafiki (między innymi Rembrandta, Goi, Redona i Gauguina); a także unikatowe zbiory tkanin, sztuki ludowej, rękodzieła i meblarstwa.
Jej najważniejszy dalekowschodni trzon to 7000 obiektów sztuki japońskiej: 4600 drzeworytów (Hokusai, Hiroshige, Kuniyoshi, Utamaro), około 1000 militariów, niewielki zbiór malowideł, rzeźby i ceramiki, tkaniny, wyroby z laki i emalii, brązy i wiele innych. Znajdują się w niej także przedmioty z Chin, Indii i Indonezji.
Na wystawie zaprezentowano wybrane dzieła – malarstwo, rzemiosło artystyczne z laki, ceramiki, emalii cloisonné i brązów – w których dominującym motywem jest szeroko rozumiana natura, przede wszystkim obrazy kwiatów i ptaków. Tematem przewodnim pierwszej wystawy jest żuraw (tsuru 鶴). Wizerunek żurawia, symbolu długiego i szczęśliwego życia, umieszczany bywa na parawanach, kimonach, na ceramice, przedmiotach z laki. Pojawia się podczas wielu ważnych wydarzeń, towarzysząc Japończykom podczas narodzin, ślubu czy Nowego Roku, niosąc, wręcz gwarantując szczęśliwe życie.