Wystawa prezentuje pracę Hommage à Tadeusz Kantor przekazaną przez artystę w 2015 roku w darze do kolekcji Cricoteki.
Punktem wyjścia dla pracy jest reinterpretacja jednego z najbardziej ikonicznych obiektów Kantorowskiego imaginarium, szkolnej ławki. Karavan przepisuje ją jednak na charakterystyczny dla siebie język modernistycznego z ducha, geometrycznego minimalizmu, który służył izraelskiemu artyście jako nośnik czystych idei. To jednocześnie formalna i konceptualna paralela z inną realizacją rzeźbiarza, berlińskim „Mifgasz” o silnie antywojennej wymowie. „To symbol mojego szacunku dla tego artysty, malarza, rzeźbiarza, człowieka teatru i geniusza, który stworzył tak wyjątkowe i znakomite dzieła dla teatru. Kantor zapoczątkował nową formę teatru, genialną i zaskakującą” mówił Dani Karavan.
Wystawa „Dani Karavan. Napięcia fantomowe” wchodzi w dialog z wystawą (Nie)Umarła klasa prezentowaną równocześnie w Cricotece.