Widowisko jest trzecią i ostatnią, po „Very Funny” i „Very Sad” częścią trylogii „Very”, autorstwa Grubej i Głupiej.
Sceniczny traktat-kabaret o paradoksach kapitalizmu i cenie sztuki, w którym artystki-freelancerki przymierzają maski Szekspirowskich (i nie tylko!) sex workerek. Szukają tym samym punktów wspólnych pomiędzy pracą seksualną a niezależnym tworzeniem sztuki, które polega na nieustannym oferowaniu nowych dzieł „klientom”: producentom i kuratorom. Zarówno sztuka jak i praca seksualna, mimo funkcjonowania na marginesie gospodarki, w realiach kapitalizmu posiadają status towaru. Obie opierają się na generowaniu lukratywnych produktów: autentyczności oraz intymności, kreatywności i pożądania.
Sex working był nieodłączną częścią miejskiego krajobrazu elżbietańskiego Londynu. Chociaż słowo whore pojawia się w dziełach Szekspira ponad 50 razy, postaci trudniące się pracą seksualną nie spędzają na scenie wiele czasu. Kiedy się jednak pojawią, zdecydowanie zapadają w pamięć jako barwne bohaterki i bohaterowie. To ofiary i złoczyńcy, na przemian komiczni i niegodziwi, czarujący i wulgarni. Błaznując przypominają nam, że moralność jest względna, a uwagę warto skierować ku społecznym i politycznym szarym strefom.
W „Very Cheap” Gruba i Głupia po raz kolejny prowokują: upolityczniają swoją cielesność, badają niepokój między materialnym przetrwaniem a twórczym rozkwitem. W tej quasi-erotycznej fraszce performatywnej bez żenady ironicznie rozbrajają też wszystkie oczekiwania.*
Scenariusz, reżyseria, choreografia, dramaturgia, video, kostiumy: Gruba i Głupia (Patrycja Kowańska/Dominika Knapik)
Muzyka: Szymon Lechowicz
Reżyseria światła, technika: Wolfgang Macher
Obsada: Gruba i Głupia (Patrycja Kowańska/Dominika Knapik)
Pokaz towarzyszący 1. edycji Festiwalu Ciało i Czas.
Projekt realizowany w ramach Programu OFF Polska, finansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Sugerowany wiek widzów: 18+
Fot. Magdalena Kasjaniuk.
*Informacje i opis widowiska pochodzą od Teatru KTO