Łys

Spektakle teatralne

Moje wydarzenia

Dodaj ulubione wydarzenia do sekcji moje wydarzenia, aby zawsze mieć je pod ręką.

 

W jaki sposób ciała mogą pojawiać się w przestrzeni, komunikować ze sobą i widzxami poza kodem binarności? - pytają twórcy tego wydarzenia scenicznego.

Jeden koleś na imprezie zapytał mnie: „Jesteś mężczyzną czy kobietą?”. A ja na to: „Jestem twoim pytaniem. Ty masz pytanie. Ja nie mam pytania. Jestem Łys”.
Łys — Tak?
Co ty właściwie jesteś? — Oh, Łys, twoje pytanie.
A co tak patrzą na ciebie z tyłu? — Łys, nie wiem, może im ktosię przypominam?
Łys, słysz — Co?
Co to Łys — Jestem Łys, jestem plecem, dupą, echem…

Zdjxłxm z siebie skórę
Pod spodem była kolejna
Pod spodem kolejna. Kolejna
Wlazłxm w nie swoje buty, żeby stać się sobą
Wychodzę z domu, zostawiam zaimki w holu
Zapomniałxm twarzy, ale to ok, łatwiej mi tak
I tak mam więcej do powiedzenia plecami
Nie musisz rozumieć, wystarczy, że słysz
Ale czy słuchasz?
Zgubiłxm twarz — A może nigdy nie miałxm twarzy, 
Miałxm ogon, trzecią nogę, metalową nogę
Tfu sorry laskę

Hej! Ty! — Dasz mi skórę
Oddaj skórę
Wlej się w skórę
Zmieścimy się tam we 2
Będzie wygodniej 
Oddam skórę, masz
O! Czujesz? Do pleców ci

ŁYS otwiera percepcję na cielesność w oderwaniu od nawykowego przypisywania jej cech i tendencji do erotyzacji nagości. Przyglądając się temu, co w ciele znane i oswojone, i temu, co osobliwe i nieprzejrzyste, ŁYS bada możliwość postpłciowego tańca. Kierując uwagę ku sensorycznym i dźwiękowym aspektom zdarzenia, ŁYS rozumie cielesność i podmiotowość jako niestałe, zmienne, wchodzące w ciągłe relacje z otoczeniem. Pracując z ciałami ludzkimi i nieludzkimi, trackami muzycznymi i dźwiękami zbieranymi na żywo z otoczenia pełzniemy ku postpłciowej wspólnotowości.

Kreacja i performens: Ernest Borowski, Ula Dziurdzia, Teresa Fazan, mariia Lemperk, sos k. osowska, Ana Szopa, Szymon Tur
Choreografia: Ana Szopa
Dramaturgia: Teresa Fazan
Muzyka, video, logotyp: Ernest Borowski
Instalacja: mariia Lemperk
Koordynacja intymności: Aleksandra Osowicz
Produkcja: Olga Konik (Kolektyw Artystycznych Form Eksperymentalnych KAFE), Teatr Łaźnia Nowa, Dom Utopii – Międzynarodowe Centrum Empatii, Narodowy Instytut Muzyki i Tańca
Grafika: Ernest Borowski

*Informacje wraz z cytowanym tekstem pochodzą ze stropny Teatru Łaźnia Nowa.

Spektakl jest dofinansowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu własnego „Zamówienia choreograficzne – edycja 2024”, finansowanego ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

 

 



 

 

 

 

Udostępnij

Więcej

Kraków Travel
Kids in Kraków
Zamknij Nasz strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych, marketingowych i promocyjnych. Możesz wyłączyć tą opcję w ustawieniach prywatności swojej przeglądarki.
<