To będzie recital i spotkanie z artystą, a właściwie to nawet z dwoma. Maciej Skrzeczkowski – który tryumfował w prestiżowym konkursie Musica Antiqua w Brugii (2023), za co otrzymał nominację do nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej 2023 w kategorii "odkrycie roku" – w swoim recitalu przedstawi twórczość Johna Bulla (1562/63–1628), którą postanowił zarejestrować na płycie dla wytwórni Ricercar.
John Bull był angielskim kompozytorem i organistą, znanym z bardzo restrykcyjnego użycia kontrapunktu. Prawdopodobnie urodził się w Hereford, gdzie już w młodym wieku zdobył posadę organisty. Szybko awansował – w wieku 20 lat był już organistą kaplicy królewskiej. Piął się po stopniach kariery, by w 1610 roku otrzymać stanowisko kapelmistrza dworu następcy tronu księcia Henryka Fryderyka Stuarta. A trzy lata póniej z niewyjaśnionego powodu przeniósł się na stałe do Belgii. Był jednym z najważniejszych teoretyków swoich czasów, choć jego styl kompozycji już w Belgii nabrał elastyczności – prawdopodobnie pod wpływem ponanego na kontynencie Pietera Corneta.
Maciej Skrzeczkowski – specjalizuje się w wykonawstwie historycznym na klawesynie i pianoforte. Otrzymał wiele nagród w licznych konkursach pianistycznych i klawesynowych w Polsce i za granicą, z czego najważniejsze to III nagroda na Concorso Internazionale di Clavicembalo w Mediolanie w 2019 roku (po trzech latach nauki gry na klawesynie) oraz I nagroda i nagroda specjalna Outhere na konkursie klawesynowym Musica Antiqua w Brugii w 2023 roku – być może najbardziej prestiżowym tego rodzaju wydarzeniu na świecie. Był jednym z najmłodszych zwycięzców w długiej historii tego konkursu, na podium którego w poprzednich edycjach stawali tacy artyści, jak choćby Jean Rondeau, Bertrand Cuiller, Christophe Rousset czy Pierre Hantaï.
Występował między innymi w Muzeum Fryderyka Chopina w Warszawie, w domu urodzenia Fryderyka Chopina w Żelazowej Woli, w Ogólnopolskim Konkursie „Wanda Landowska in memoriam” w Warszawie oraz na Festiwalu Musica Antica w Urbino. W 2019 roku wziął udział w premierze fonograficznej Concertino per clavicembalo e dieci strumenti Romana Palestra z udziałem Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus pod batutą Łukasza Borowicza w Studiu Koncertowym Polskiego Radia. Od niedawna jest także propagatorem muzyki Franciszka Lessla — w 2022 roku w Konserwatorium Królewskim w Hadze dokonał pierwszej koncertowej prezentacji wszystkich sonat kompozytora; od tamtego czasu regularnie włącza jego utwory do programów koncertowych. W planach na przyszły rok ma koncerty w Belgii, tournée w Japonii oraz wydanie płyty nakładem wytwórni Ricercar.
Ukończył Państwową Szkołę Muzyczną I stopnia w Płońsku w klasie fortepianu Anny Koźniewskiej. Kontynuował naukę w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II stopnia im. Zenona Brzewskiego w Warszawie, gdzie uczył się gry na fortepianie w klasie Marka Brachy oraz na klawesynie w klasie Beaty Popis. Obecnie studiuje grę na klawesynie i fortepianie historycznym w Konserwatorium Królewskim w Hadze pod kierunkiem Carole Cerasi, Barta van Oorta i Petry Somlaï.
Doskonalił swoje umiejętności przez uczestnictwo w licznych kursach mistrzowskich, między innymi u Skipa Sempé, Pierre’a Hantaï, Władysława Kłosiewicza, Elżbiety Stefańskiej, Katarzyny Drogosz, Tobiasa Kocha, Nikołaja Demidenki, Kristiana Bezuidenhouta i Christophe’a Rousseta.
Nominowany do nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej w 2023 roku.