Najpopularniejsze arie operowe i operetkowe zabrzmią na inaugurację nowego sezonu Muzycznych Poniedziałków.
Od „Czarodziejskiego fletu” po „Don Giovanniego”, od „Dziewcząt z Barcelony” po „Księżniczkę Czardasza” – pojawią się wszystkie gorące kolory MIŁOŚCI obecne na scenie teatralnej w ciągu ostatnich 250 lat.
Najbardziej znane arie i duety wykonają Mariola Siepak – sopran i Adam Dobek – baryton. Akompaniować im będzie profesor Bogumiła Gizbert-Studnicka, inicjatorka koncertu.
O Artystach:
Prof. Bogumiła Gizbert-Studnicka – klawesynistka, dyrektor artystyczna festiwali muzycznych. Ukończyła z wyróżnieniem krakowską Wyższą Szkołę Muzyczną w klasie klawesynu prof. Elżbiety Stefańskiej oraz Królewskie Konserwatorium w Antwerpii w klasie prof. Jos van Imerseela (dyplomy z wyróżnieniem). Od 1973 roku jest profesorem Katedry Klawesynu i Instrumentów Dawnych. W 1974 roku wyróżniona na Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku, a w 1977 na Międzynarodowym Konkursie Klawesynowym w Brugii (Belgia). Koncertuje z licznymi zespołami, wykonującymi zarówno muzykę dawną, jak i współczesną w Niemczech, Szwajcarii, Francji, Belgii, Holandii, Anglii, a także Nowej Zelandii, Australii, Japonii i Tajwanie. Brała udział w wielu festiwalach i kursach mistrzowskich w Europie, m. in.: w Gandawie, Antwerpii, Paryżu i Kolonii, prowadzonych przez Ton Koopmana, Roberta Kohnena, Kennetha Gilberta i wielu innych.
Ma w dorobku nagrania płytowe utworów Bacha, Mozarta, Vivaldiego oraz radiowe i telewizyjne z różnorodnym repertuarem w Polsce, Francji, Belgii i Holandii.
W 2003 roku nagrała „Cztery Pory Roku” A. Vivaldiego z Nigelem Kennedy oraz członkami Orkiestry Filharmonii Berlińskiej. Jest założycielką zespołów specjalizujących się w muzyce baroku – Trio Gandava (Belgia) oraz Kwartetu Św. Stanisława (Kraków), z którymi koncertuje po całej Europie.
Wielokrotnie prowadziła kursy mistrzowskie gry na klawesynie, realizacji basso continuo i retoryki w muzyce baroku - w Kamieniu Pomorskim, Słupsku oraz Le Mont Dore, Peresque i Amiens (Francja). Od 1996 r. jest dyrektorem artystycznym dorocznego Festiwalu Barokowego w Owernii (Francja), a od 2001 r. dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu „Młodzi Artyści w Krakowie”, mającego na celu promocję utalentowanych artystów z różnych dziedzin sztuki. Od 2001 roku jest prezesem Stowarzyszenia Promującego Młodych Artystów, które zorganizowało w Polsce i za granicą około 1000 koncertów, w tym również spektakle operowe - m.in.: „Juliusz Cezar w Egipcie” Haendla, „La Serva Padrona” Pergolesiego i muzyczno-taneczne („Yerba-mate” – światowa premiera) oraz muzyczno-poetycko-taneczne („Odwieczny Taniec Natury, „Namuzowywanie”, „Król Duch” J. Słowackiego – duodram), jak również wystawy malarstwa, rzeźby, fotografii i szkła ręcznie malowanego.
W uznaniu zasług była uhonorowana w 2019 roku przez Prezydenta Miasta Krakowa Odznaką Honoris Gratia, a w 2020 roku została laureatką Nagrody Miasta Krakowa dla szczególnie zasłużonych obywateli w dziedzinie Kultury i Sztuki.
Mariola Siepak-Drobna – sopran. Debiutowała w 2022 roku partią Belindy w operze „Dydona i Eneasz” Henry’ego Purcell’a w Teatrze Słowackiego. W 2023 roku śpiewała partie Halki w wersji koncertowej w Filharmonii Wileńskiej w Wilnie. Laureatka prestiżowych nagród na wielu konkursach: słowackim „Rudolf Petrak Singing Competition” (II Miejsce), International Competition Art Song (wyróżnienie I stopnia), International Music Competition Małopolska 2021 (wyróżnienie). Zdobywczyni dwóch nagród specjalnych na IX Międzynarodowym Konkursie im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju, Ogólnopolskim Konkursie „Solista” (II miejsce), Ogólnopolskim Konkursie im. Władysława Żeleńskiego (III miejsce), Ogólnopolskim Konkursie im. Zygmunta Noskowskiego w Brzesku (II Miejsce).
Trzykrotnie brała udział w trasie koncertowej po Francji w ramach międzynarodowego Festival Baroque d’Auvergne, którego dyrektorem artystycznym jest prof. Bogumiła Gizbert-Studnicka. Śpiewała na XX Letnim Festiwalu Muzycznym w Krynicy Zdrój oraz dwukrotnie na Międzynarodowym Festiwalu Młodzi Artyści w Krakowie. Jeden z koncertów został uwieczniony nagraniem płyty. W 2022 roku otrzymała dyplom uznania Rektora Akademii Muzycznej w Krakowie.
Obecnie studentka V roku wokalistyki w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie prof. Jacka Ozimkowskiego.
Adam Dobek – baryton. Student wokalistyki w klasie prof. dr hab. Jacka Ozimkowskiego w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Laureat konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych, jak: 23rd International Vocal Competition of Imrich Godin Iuventus Canti we Vráblach (wyróżnienie), IX Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju (wyróżnienie oraz nagroda specjalna), a także VIII Konkursu Wokalnego im. Krystyny Jamroz (wyróżnienie).
Koncertował w Polsce i zagranicą (Francja, Czechy, Litwa, Holandia). Ma za sobą również trasę koncertową po Francji (27. Festival Baroque d’Auvergne). Współpracuje jako solista z Orkiestrą Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz Krakowską Młodą Filharmonią. Od 2022 roku współpracuje jako chórzysta z Capellą Cracoviensis.
Brał udział w kursach mistrzowskich u Evy Blahovej, Mariusza Kwietnia, Zdzisława Madeja. Pracował również z wybitnymi dyrygentami, jak: Tomasz Tokarczyk, Piotr Sułkowski, Tomasz Chmiel i Alexander Humala. W czerwcu tego roku debiutował jako solista w Filharmonii Krakowskiej. W repertuarze ma zróżnicowane arie i pieśni najwybitniejszych kompozytorów: od J.S. Bacha, przez G. Verdiego po T. Bairda. Najbliższa jego sercu jest jednak zapomniana twórczość operowa w Polsce.