Włoski Instytut Kultury w Krakowie zaprasza na recital operowy Bel canto per Ucraina w wykonaniu mieszkającej na stałe we Włoszech polskiej sopranistki Dominiki Zamary, tenora Simone Francesca Licontiego oraz pianisty Alfreda Cornacchii.
W programie: Vincenzo Bellini, Johann Sebastian Bach / Samuel Feinberg, Saverio Mercadante, Gaetano Donizetti, Carl Czerny, Franceso Cilea, Giuseppe Verdi, Franz Lehár, Ernesto De Curtis
Dominika Zamara – sopran
Simone Francesco Liconti – tenor
Alfredo Cornacchia – fortepian
Dominika Zamara – sopran dramatyczny, śxpiewu uczyła się w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. Ryszarda Bukowskiego we Wrocławiu w klasie prof. Hanny Celejewskiej, uzyskując dyplom z wyróżnieniem. W 2005 roku otrzymała stypendium od rządu włoskiego na roczną naukę we włoskim Conservatorio w Weronie. W 2007 roku ukończyła z wyróżnieniem studia we wrocławskiej Akademii Muzycznej pod kierunkiem prof. Barbary Ewy Werner. Uczestniczyła także w kursach mistrzowskich, kształcąc się u najwybitniejszych włoskich śpiewaków.
Występowała w prestiżowych teatrach oraz salach koncertowych w Polsce (m.in. we wrocławskim Teatrze Polskim, Oratorium Marianum i Auli Leopoldinum oraz Dworku Chopina w Dusznikach), a także za granicą – we Francji, Niemczech, Włoszech, Anglii, Szwajcarii, Watykanie, Austrii, Stanach Zjednoczonych, Meksyku i na Ukrainie. W ostatnich latach do sukcesów artystki zliczyć można występ w Teatrze Narodowym w Czarnogórze w obecności prezydenta. Dwukrotnie: w 2008 i 2011 roku odbyła tournée po Francji podczas Festiwalu Muzyki Sakralnej wraz z wybitnym wirtuozem, organistą Fabrice Pitroisem. W 2011 roku śpiewała główną partię Mimi w operze Cyganeria w Padwie, zadebiutowała także w Los Angeles w Warner Grand Theater wraz ze słynną Marią Newman i Chrisem M. Allportem, oraz w Hollywood i Malibu. Uczestniczyła w prestiżowym Festiwalu Mozartowskim w Salzburgu i Festiwalu Stradivarii w Esine i Pisogne. Brała również udział w światowej premierze opery Tramonto Gaetano Coronary w Teatro Olimpico w Vicenzy. W 2012 roku śpiewała w operze Zanetto Mascagniego w Vicenzy i Padwie oraz dała recital w słynnej historycznej sali Tricolore w Reggio Emilia. Występowała także z orkiestrą symfoniczną na Festiwalu w Arkansas (USA) oraz z kwintetem smyczkowym Teatro La Scala w repertuarze z filmów Disneya
Wydała pięć albumów, m.in. z pieśniami Chopina oraz muzyką na gitarę i sopran.
W repertuarze ma opery, operetki, pieśni, muzykę sakralną, muzykę kompozytorów współczesnych, utwory w stylu rock oraz pop opera. Obecnie mieszka we Włoszech.
Simone Francesco Liconti – tenor, studiował śpiew artystyczny w Konserwatorium Muzycznym im. G. Verdiego w Mediolanie. Doskonalił się u wybitnych mistrzów takich jak: Robleto Merolla, Angelo Bertacchi, Gianfranco Cecchele, Montserrat Caballè, Fiorenza Cedolins. Jako solista występował w operach Verdiego, Pucciniego, Bizeta, Leoncavalla, Mascagniego, Belliniego i Donizettiego. Jego repertuar obejmuje role od romantyzmu do realizmu. Występował w teatrach operowych i salach koncertowych we Włoszech, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Korei, Chinach, Japonii, Wietnamie, Emiratach Arabskich, Omanie i Katarze z operą Carmen Bizeta, a także w koncertach lirycznych. W maju 2021 roku koncertował w Polsce z okazji obchodów setnej rocznicy urodzin św. Jana Pawła II (Wrocław i Kraków) oraz w stulecie urodzin założyciela zakonu salwatorianów Johanna Jordana. We wrześniu przyszłego roku wystąpi w Anglii z dwoma koncertami upamiętniającymi słynnego włoskiego aktora i tenora Maria Lanzę.
Alfredo Luigi Cornacchia – ukończył z wyróżnieniem studia pianistyczne i kompozytorskie oraz z dyrygentury orkiestrowej i chóralnej. Swoje umiejętności pianistyczne doskonalił pod kierunkiem takich mistrzów, jak Franco Medori, Carlo Lapegna, Francesco Nicolosi, Emanuele Arciuli. Jako pianista ma brał udział w licznych konkursach, zajmując zawsze pierwsze miejsca.
Występuje zarówno jako solista, jak i w duetach (dwa fortepiany, flet i fortepian, klarnet i fortepian, śpiew i fortepian, organy). Cieszy się znakomitym przyjęciem ze strony zarówno publiczności, jak i krytyków. Wielokrotnie występował także w charakterze dyrygenta orkiestry oraz chóru.