Dora Pejačević (1885–1923) należy do grona najważniejszych chorwackich kompozytorów. Jej Koncert fortepianowy uchodzi za pierwszy koncert napisany przez twórcę z tego kraju, także ona wprowadziła na do muzyki chorwackiej nowy wówczas gatunek pieśni orkiestrowej (Orchesterlied) oraz współczesną symfonikę (dzięki Symfonii fis-moll). Pozostawiła po sobie 38 opusów (106 utworów) w większości w stylu późnoromantycznym. Tworzyła pieśni, utwory fortepianowe, muzykę kameralną jak i utwory symfoniczne.
Katedra Skrzypiec i Altówki Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego w Krakowie przypomni komplet jej dzieł na skrzypce i fortepian – w 100. rocznicę śmierci kompozytorki i w przeddzień narodowego święta Chorwacji, Dnia Państwowości.
Dora Pejačević (1885–1923)
Méditation na skrzypce i fortepian op. 51
Maria Wojnowska skrzypce
Weronika Bujok fortepian
Menuet A-dur na skrzypce i fortepian op. 18
Ewelina Mazur skrzypce
Weronika Bujok fortepian
Romans F-dur na skrzypce i fortepian op. 22
Teresa Wiczkowska skrzypce
Weronika Bujok fortepian
Sonata D-dur na skrzypce i fortepian op. 26
Julia Kuzyk skrzypce
Anna Nowak-Dańda fortepian
Elégie Es-dur na skrzypce i fortepian op. 34
Maria Elena Lascar skrzypce
Anna Nowak-Dańda fortepian
Canzonetta D-dur na skrzypce i fortepian op. 8
Agata Kurowska skrzypce
Michał Roemer fortepian
Sonate slave na skrzypce i fortepian op. 43
Aleksander Daszkiewicz skrzypce
Michał Roemer fortepian