Poznajmy się przez muzykę. Recital pieśni ukraińskich

Inne koncerty

Moje wydarzenia

Dodaj ulubione wydarzenia do sekcji moje wydarzenia, aby zawsze mieć je pod ręką.

  • niedziela, 11 grudnia 2022, 18:00

Podczas koncertu w Muzeum Sztuki Techniki Japońskiej Manggha wystąpią Olga Pasiecznik (sopran) oraz Natalia Pasiecznik (fortepian).

Program:

Mykoła Łysenko (1842–1912)
Astry (Айстри)
do słów Ołeksandra Ołesia

Smutne przedwiośnie (Смутної провесни)
do słów Lesi Ukrainki

Wiśniowy ogród przy chatce (Садок вишневий коло хати)
do słów Tarasa Szewczenki

Niczego, niczego (Нічого, нічого)
do słów Mykoły Woronego

Oj, łąką idę (Ой, лугом іду)
słowa ludowe

Mykoła Łysenko (1842–1912)
Ukraińska Rapsodia nr 2 „Dumka-Szumka”

Kyryło Stecenko (1882–1922)
Stałam i słuchałam wiosnę (Стояла я і слухала весну)
do słów Lesi Ukrainki

Jakiw Stepowyj (1883–1921)
Nie graj! (Не грай)
do słów Maksyma Rylskiego

Gwiazdka wieczorna (Зіронька вечірняя)
do słów Ołeksandra Ołesia

Borys Lyatoszynśkyj (1895–1968)
Szewczenko suite op.38 nr 3 („I na obnowionej ziemi wroga nie będzie…”)

Wiktor Kosenko (1896–1938)
Jak na niebie gwiazdеczki (Як на небі зіроньки)
do słów W. Zalizniaka

Mów, mów (Говори, говори)
do słów V. Lichaczowa, w tłumaczeniu W. Leftija

Zakukała kukułeczka (Закувала зозуленька)
słowa ludowe

Mykoła Kołessa (1903–2006)
3 Kołomyjki

Dezyderij Zador (1912–1985)
Skaleczyłam paluszek (Порізалам перстик)
słowa ludowe

_____________________________________

Olga Pasiecznik / Pasichnyk

Urodzona w Ukrainie, kształciła się w Konserwatorium w Kijowie oraz w warszawskiej Akademii Muzycznej (obecnie Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina). W 1992 roku, podczas studiów w Warszawie, zadebiutowała na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej, a cztery lata później w Théâtre des Champs-Élysées w Paryżu (Pamina w Czarodziejskim flecie Mozarta).

Ma na koncie ponad 50 partii operowych, m.in. w dziełach Monteverdiego, Glucka, Händla, Mozarta, Webera, Bizeta, Rossiniego, Verdiego, Pucciniego, Debussy'ego oraz kompozytorów współczesnych. Występowała na najbardziej prestiżowych scenach świata, takich jak m.in. Opéra Bastille / Palais Garnier, Théâtre du Châtelet, Salle Pleyel (Paryż), Concertgebouw (Amsterdam), Komische Oper Berlin, Konzerthaus Berlin, Berliner Philharmonie, Elbphilharmonie Hamburg, Teatro Real, Auditorio Nacional de Música (Madryt), Bayerische Staatsoper, Münchner Philharmonie, Palais des Beaux-Arts, Théâtre de la Monnaie (Bruksela), Theater an der Wien, Bregenzer Festspiele, Grand Théâtre de Genève, Finnish National Opera, Flemish Opera, Suntory Hall (Tokio) oraz Teatr Wielki - Opera Narodowa w Warszawie.

Wykonywała dzieła oratoryjne i symfoniczne w ważnych salach koncertowych we wszystkich niemal krajach Europy, w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Izraelu, Chinach, Japonii i Australii. Śpiewała z najwybitniejszymi orkiestrami pod batutą takich mistrzów, jak Іvor Bolton, Andrzej Boreyko, Frans Brüggen, Jean-Claude Casadesus, Marcus Creed, René Tacobs, Dmitri Jurowski, Roy Goodman, Christopher Hogwood, Heinz Holliger, Philippe Herreweghe, Jacek Kaspszyk, Kazimierz Kord, Jerzy Maksymiuk, Jean-Claude Malgoire, Marc Minkowski, Kazushi Ono, Andrew Parrott, Krzysztof Penderecki, Trevor Pinnock, Marcello Viotti, Antoni Wit, Massimo Zanetti.

Występuje również w repertuarze kameralnym,recitalach oraz w duecie z siostra – pianistka Natalia Pasiecznik.

W swoim dorobku fonograficznym ma ponad 60 płyt CD i DVD, dokonała również licznych nagrań radiowo-telewizyjnych.

_____________________________________

Natalia Pasiecznik / Pasichnyk jest absolwentką Konserwatorium Lwowskiego, studia podyplomowe ukończyła na Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie oraz Królewskiej Akademii Muzycznej w Sztokholmie.

Jest laureatką wielu konkursów pianistycznych. Koncertuje w całej Europie, USA, Japonii, Argentynie pod batutą takich dyrygentów jak Michael Zilm, Christopher Hogwood, Evgeniy Svetlanov, Arie van Beek, Jacek Kaspszyk, Marek Mos, B. Tommy Andersson, Robert Stehli, Daniel Raiskin. Występowała w słynnych salach koncertowych, m.in. Santory Hall (Tokio), Berwald Hall i Konserthuset (Sztokholm), de Singel (Antwerpia), Auditori Winterthur (Barcelona), Musikhalle (Hamburg), Teatro Colon (Buenos Aires), Filharmonia Narodowa (Warszawa).

Współpracowała z orkiestrami, takimi jak Orkiestra Symfoniczna Szwedzkiego Radia, Mozarteum Orchester Salzburg, Orchester d'Auvergne, Filharmonii w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Lwowie, Odessie. Jako solistka i kameralistka niejednokrotnie była zapraszana na prestiżowe muzyczne festiwale w Polsce i za granicą.

Natalia dokonała wielu nagrań dla znanych firm fonograficznych, takich jak BIS, NAXOS, OPUS 111. Jej płyta „Consolation - Forgotten Treasures of the Ukrainian Soul” zyskała największe uznanie krytyków. Artystka jest często zapraszana jako juror międzynarodowych konkursów pianistycznych.

Regularnie prowadzi kursy mistrzowskie. Jest założycielką Międzynarodowego Kursu Muzyki Kameralnej Ostroh International Chamber Music Course oraz Dyrektorem artystycznym festiwalu muzycznego Rethinking Europe (Sztokholm). Obecnie wykłada na Akademii im. E. Griega na Uniwersytecie w Bergen (Norwegia).

_____________________________________

Ada Bystrzycka – reżyseria światła.

Wstęp wolny

Udostępnij

Więcej

Kraków Travel
Kids in Kraków
Zamknij Nasz strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych, marketingowych i promocyjnych. Możesz wyłączyć tą opcję w ustawieniach prywatności swojej przeglądarki.
<