Paweł Puzio. Homuncultūra

Wystawy czasowe

Moje wydarzenia

Dodaj ulubione wydarzenia do sekcji moje wydarzenia, aby zawsze mieć je pod ręką.

Trzecia i ostatnia z wystaw w cyklu Laureaci w Centrum uwagi – vol. 2, czyli serii wystaw indywidualnych prezentujących dorobek artystyczny i premierowe projekty przygotowane przez twórców wyróżnionych podczas ostatniej – zorganizowanej w 2021 roku – edycji Międzynarodowego Triennale Grafiki w Krakowie.

„W ostatnich latach jesteśmy świadkami rewolucji na polu możliwości algorytmów uczenia maszynowego. Modele sztucznej inteligencji są dzisiaj w stanie tworzyć dla nas hiperrealistyczne, w pełni przekonujące obrazy na podstawie wprowadzenia kilku haseł tekstowych. Wyszkolone na potężnych bazach danych dokonań artystycznych i kulturowych człowieka - są w stanie “wyśnić” swoim użytkownikom niesamowite interpretacje, często dorównujące poziomem sztuce tworzonej przez człowieka. Jednocześnie, w świecie nauki jesteśmy świadkami sporów na temat tego czy w niedługim czasie ludzkość nie stworzy samoświadomej, autonomicznej formy silnej sztucznej inteligencji.
Przyglądam się tym nowym narzędziom technologicznym z ogromnym zaciekawieniem i zaintrygowany również sięgam po ten 'zaczarowany ołówek'. Dodatkowo zainspirowany wszystkimi napięciami pomiędzy człowiekiem, a wynalezioną przez niego technologią, rozważam różne scenariusze i kierunki przyszłości człowieczeństwa, tego organicznego jak i syntetycznego. Najróżniejsze formy tego człowieczeństwa uprawiam i hoduję za pomocą procesów generatywnych i uczenia maszynowego. Wynikiem tych działań jest Homuncultūra, czyli moja osobista, cyfrowa przestrzeń do badań, eksperymentowania i tworzenia”. (Paweł Puzio)

Wernisaż: sobota 3 grudnia 2022, 17.00
Spotkanie z artystą: niedziela 4 grudnia 2022, 12.00
Wystawa otwarta od 5–30.12.2022: poniedziałek i wtorek w godz. 10.00–15.30, środa 11.30–15.30, czwartek 10.00–15.30, piątek 10.00–14.00

Udostępnij

Więcej

Kraków Travel
Kids in Kraków
Zamknij Nasz strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych, marketingowych i promocyjnych. Możesz wyłączyć tą opcję w ustawieniach prywatności swojej przeglądarki.
<