Polifonie 2022: Orkiestra Muzyki Nowej

Muzyka klasyczna

Moje wydarzenia

Dodaj ulubione wydarzenia do sekcji moje wydarzenia, aby zawsze mieć je pod ręką.

  • niedziela, 10 lipca 2022, 18:30

Czym są Polifonie? To niepowtarzalne utwory oraz różnorodne i nieoczywiste podejścia do tworzenia i prezentowania muzyki. W cyklu poświęconym dziełom eksperymentalnym i awangardowym Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka wraz z Katedrą Kompozycji Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie zapraszają na koncert Orkiestry Muzyki Nowej, która pod batutą Szymona Bywalca zaprezentuje między innymi utwór doktorski Pawła Malinowskiego – absolwenta AMKP, a aktualnie uczestnika Szkoły Doktorskiej AMKP w ramach programu kształcenia z kompozycji, z klasy prof. dra hab. Wojciecha Widłaka.

Artur Zagajewski (*1978) Tired with all these, for restful death I cry** (2022) na orkiestrę kameralną i wideo
Jennifer Walshe (*1974) Zusammen I (2014) na 10 wykonawców
Paweł Malinowski (*1994) through the youth of these things** (2021/22) na zespół, elektronikę i obiekty
** pierwsze wykonanie

Orkiestra Muzyki Nowej
Szymon Bywalec dyrygent
Grzesiek Mart wideo

Paweł Malinowski (ur. 1994 w Olsztynie) – uczestnik Szkoły Doktorskiej AMKP w zakresie kompozycji; ukończył studia w klasie kompozycji Wojciecha Widłaka, a także teorii muzyki pod kierunkiem Agnieszki Draus w Akademii Muzycznej w Krakowie; uczył się także u Nielsa Rønsholdta i Simona Steena-Andersena w Królewskiej Akademii Muzycznej w Aarhus. Swoje umiejętności poszerzał również na warsztatach i lekcjach mistrzowskich, m.in. z Richardem Ayresem, Bernhardem Langiem, Stefanem Prinsem, Kaiją Saariaho, Marco Stroppą czy Jennifer Walshe. W 2016 roku zdobył I nagrodę na 58. Konkursie Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda. Jego utwory wykonywane były podczas festiwali: Sacrum Profanum, Ostrava New Music Days, Warszawska Jesień, Musica Electronica Nova, Örebro Contemporary Music Festival, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej. Jeden ze współorganizatorów studenckiej konferencji Elementi na Akademii Muzycznej w Krakowie, która stała się najwayżniejszym wydarzeniem tego typu w Polsce.

Celem projektu jest publiczna prezentacja utworu doktorskiego przeznaczonego na duży zespół instrumentalny (16 instrumentalistów i dyrygenta), wielokanałową projekcję dźwięku oraz obiekty, jako formy weryfikacji środków kompozytorskich wypracowanych w toku studiów w Szkole Doktorskiej. Badania te skupiają się na poszukiwaniach strategii kompozytorskich, umożliwiających adaptację środków narracyjnych charakterystycznych dla form teatralnych, z jednoczesnym szczególnym uwzględnieniem tradycji wykonawczej i specyfiki koncertowej sytuacji scenicznej. Planowana kompozycja stanowić będzie próbę integracji brzmieniowej zespołu instrumentalnego z materiałem elektronicznym — odtwarzanym w rozmieszczonych na estradzie głośnikach o zróżnicowanych parametrach (np. rozmiar, typ membrany, materiał, kształt) oraz sekwencji interakcji z obiektami (m.in. przedmiotami codziennego użytku, mechanizmami). Przestrzenne rozmieszczenie muzyków i przedmiotów umożliwi także naturalne różnicowanie dynamiczne kompozycji: np. poprzez gradacyjne wyzwalanie brzmień głośników i instrumentów zgodnie z ich ustawieniem względem publiczności. Obiekty zostaną także wyeksponowane i podświetlone.

Podczas pracy nad utworem wykorzystane zostaną wnioski i doświadczenia dotychczasowych projektów artystyczno-badawczych zrealizowanych podczas studiów w Szkole Doktorskiej.

Udostępnij

Więcej

  • Organizator: Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
  • amuz.krakow.pl
  • amuz.krakow
  • 35/25 zł
Kraków Travel
Kids in Kraków
Zamknij Nasz strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych, marketingowych i promocyjnych. Możesz wyłączyć tą opcję w ustawieniach prywatności swojej przeglądarki.
<