Na wystawie w Instytucie Cervantesa w Krakowie prezentowane są ryciny należące do najbardziej znanych cyklów dzieł graficznych Goi: Kaprysy, Okropności wojny i Szaleństwa wzbogacone o rysunki ilustrujące traktaty fizjonomiczne.
Kuratorem projektu jest Juan Bordes, architekt, badacz i znawca twórczosci Goi. Jako wątek przewodni ekspozycji przyjął on tezę, będącą wynikiem własnych badań, nad źródłami ikonograficznymi, inspirującymi artystę aragońskiego, mówiącą, iż Goya tworząc oryginalne dzieła, wyprzedzające epokę, w ktorej żył, szukał realcji między twarzami portretowanych postaci a teoriami fizjonomiki, publikowanymi w pseudonaukowych traktatach epoki oświecenia.
Wystawa Goya fizjonomista. Język twarzy w twórczości graficznej Goi współorganizowana jest przez Królewską Akademię Sztuk Pięknych i Instytut Cervantesa.