Podczas kolejnego ze spotkań towarzyszących wystawie Ja, kot. Koty w sztuce Japonii i Zachodu w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha kulturoznawczyni Jadwiga Romanowska opowie o „kocim kontencie”, czyli o kotach w kulturze internetu.
Motyw kota przewija się w kulturze popularnej w bardzo wielu wymiarach, a miejscem, gdzie kot popularny najbardziej się zadomowił, jest internet. Zarówno gdy chodzi o kota z krwi i kości, jak i kota wirtualnego. Świadczy o tym wszechobecności memów, GIF-ów i filmów z kotami w roli głównej. Używając terminologii socjologów Tomasza Szlendaka i Krzysztofa Olechnickiego, można powiedzieć, że współcześni internetowi wszystkożercy kulturalni pożrą każdą ilość kociego kontentu (ang. cat content). Kot jest zatem polisemicznym tekstem kultury popularnej, który można analizować, uwzględniając wielorakie punkty widzenia. Podczas spotkania przyjrzymy się internetowym kocim treściom. Postaramy się je omówić z różnych perspektyw i zastanowić się nad ich potencjałem eksploracyjnym.
Jadwiga Romanowska – kulturoznawczyni, komparatystka kultury, dr nauk humanistycznych w zakresie kulturoznawstwa. Na co dzień pracuje w stowarzyszeniu Interkulturalni PL, wykłada w Instytucie Studiów Międzykulturowych UJ oraz w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Jej zainteresowania badawcze skupiają się na tożsamości, transkulturacji, studiach postkolonialnych, tańcu oraz kulturze popularnej.
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Ze względu na limit osób obowiązują wcześniejsze zapisy pod adresem: recepcja@manggha.pl (w tytule wiadomości prosimy wpisać „Wykład 26.05”). Koci kontent. O kotach w kulturze Internetu.