Potomność zapamiętała Franza von Suppé głównie jako twórcę operetek – napisał ich aż 31, a data premiery jednej z nich – Pensjonarki (24 listopada 1860) – jest uznawana za dzień narodzin wiedeńskiej operetki. Tymczasem Suppé był także utalentowanym kompozytorem muzyki sakralnej. Swoje Requiem napisał w 1855 roku by upamiętnić Franza Pokornego, dyrektora wiedeńskich teatrów. Filharmonia Krakowska sięga po to rzadko wykonywane dzieło, które zachwyca m.in. użyciem chóru oraz bogatą o pomysłową instrumentacją (warto zwrócić uwagę zwłaszcza na blachę!).
Franz von Suppé Requiem d-moll
Lidia Sosnowska – sopran
Joanna Święszek-Przeliorz – alt
Tomasz Świerczek – tenor
Wojciech Tabiś– bas
Orkiestra i Chór Filharmonii Krakowskiej
Piotr Piwko – chórmistrz
Sascha Goetzel – dyrygent